پارکت لمینت

ساخت وبلاگ

با توجه به نزدیک بودن نوروز احتمالا شما هم به دنبال راه هایی برای نوسازی و تغییر در خانه تان هستید یا برای خانه جدیدتان می خواهید کفپوش های مناسب بخرید. احتمالا انواع کفپوش را بررسی کرده اید و با خواندن مقاله انواع پارکت چوبی و همچنین مقاله مزایا و معایب پارکت لمینت چوبی با کفپوش چوبی به طور کامل آشنا شده اید اما کفپوش های لمینت هم گزینه ای است که نمی توان از آن گذشت برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید در این مقاله با مزایا و معایب پارکت لمینت را بررسی می کنیم.

 

مزایا

قیمت مناسب

با انتخاب پارکت لمینت علاوه بر تنوع بسیار زیاد در مدل های مختلف آن هزینه ای بسیار کمتری نسبت به سایر کفپوش ها پرداخت می کنید، اما ظاهری مطابق با نوع طبیعی آن خواهید داشت. در نتیجه لمینت ها از هر نوعی که باشند بسیار مقرون به صرفه هستند.

مقاوم

استفاده از ۴لایه فشرده باعث شده تا لمینت ها در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم باشند و برخلاف پارکت ها که نسبت به خط و خش حساس بودند می توانید از لمینت ها با خیال راحت به خصوص برای قسمت های پر رفت و آمد خانه استفاده کنید.  علاوه بر این لمینت ها برخلاف پارکت نسبت به نور خورشید مقاوم هستند و رنگشان را از دست نمی آورند.

نگهداری آسان

یکی از مهمترین ویژگی های لمینتتمیز کردن آسان آن است. برخلاف پارکت شما می توانید با خیال راحت روی لمینت را تی بکشید و از مواد و شوینده های مختلف مناسب استفاده کنید.

 

معایب

لغزنده

برخی کفپوش های لمینت به خاطر وجود مواد صنعتی بسیار لغزنده هستند و باید در انتخاب آن دقت کنید البته مدل هایی هم وجود داردند که عایق هستند و معمولا در حمام استفاده می شوند.

عمر کم

لمینت ها به خاطر وجود ۴لایه فشرده و فشاری که با رفت و آمد بر آنها وارد می شود عمر کوتاهی تری به نسبت پارکت طبیعی دارند و البته قابلیت تعویض تقریبا راحتی دارند.

طبیعی نیستند

اگر محیط زیست برایتان مهم است و دوست دارید در خانه ای که از طبیعت در آن به کار رفته زندگی کنید باید پارکت لمینت را فراموش کنید. استفاده از مواد شیمیایی و صنعتی در ساخت لمینت باعث شده تا برای افراد بسیاری به خصوص کسانی که فرزند کوچک دارند این موضوع اهمیت زیادی داشته باشد، البته با پیشرفت تکنولوژی مدل هایی تولید شده که ضد آلرژی و طبیعت دوست نیز هستند.

پارکت لمینت...
ما را در سایت پارکت لمینت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فیماه parketlaminet123 بازدید : 83 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1396 ساعت: 13:50

پارکت لمینت ها کفپوشهایی هستند که جنس آنها از چوب طبیعی درختان می باشد. پارکت را به کف اتاق می چسبانند و پس از خشک شدن چسب، سطح روی آن را ساب و سپس لاک می زنند تا صاف و  صیقلی شود. پارکت نسبت به آب فوق العاده حساس بوده و در صورت تماس با آب، سریعا دچار تورم می شود یا به اصطلاح باد می کند. پارکت در اثر برخورد اشیاء نوک تیز با آن آسیب دیده و خش می افتد و پس از گذشت چند سال لازم است تا سطح آن مجددا ساب خورده و لاک زده شود.

لمینت

لمینیت (laminate) که اصطلاحا به آن لمینت و یا پارکت لمینیت نیز می گویند، از جنس HDF الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) می باشد و مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود. پارکت لمینت، تفاوت های بسیار زیادی با پارکت چوبی دارند، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود

پارکت لمینت ها به کف اتاق چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند. افزایش سطح کار، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

 

به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت ، کف اتاق صدمه نمی بیند. به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.

پارکت لمینت به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند.

فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

لمینیت نسبت به آب بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی قدیمی هستند.

لمینیت نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی هستند.

سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست. به طور میانگین یک واحد با مساحت 100 متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.

پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد، پس از نظافت، می توان وسایل را روی آن چید.

پارکت لمینت بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و ... می باشد.

پارکت لمینت...
ما را در سایت پارکت لمینت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فیماه parketlaminet123 بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1396 ساعت: 16:43

بیشتر فروشندگان این محصول اظهار می‌کنند که بیشتر پارکت لمینت ها  از نوع کرونوتکس آلمان هستند که محصولی اورجینال و بسیار باکیفیت در بازار ایران است. البته برخی از محصولات چینی درجه یک نیز عرضه می‌شود که قیمت آن بسیار مناسب‌تر از نوع آلمانی است اما از نظر کیفیت با آن تقریباً برابری می‌کند.

گفتنی است برخی دیگر از پارکت‌ لمینت ها ساخت ایران و تحت لیسانس بلژیک هستند که قیمت آن‌ها از ارزان‌ترین‌های موجود در بازار است. البته برخی از لمینت‌های ترکیه‌ای از نوع آلمانی ارزان‌تر است.

تفاوت پارکت‌ لمینت ها در چیست

یکی دیگر از فروشندگان منطقه مذکور، اظهار می‌کند که کیفیت انواع متفاوت پارکت‌ لمینت بر اساس کشور سازنده با یکدیگر تفاوت دارد و بر همین اساس قیمت این محصولات نیز متغیر است. علاوه بر کشور سازنده عامل دیگری که باعث تفاوت پارکت لمینت ها می‌شود، ضخامت‌ آن‌هاست. لمینت‌ با ضخامت 6، 8, 10، 12 و 15 وجود دارد، هرچه ضخامت لمینت‌ها کمتر باشد قیمت آن‌ها ارزان‌تر و مسلماً مقاومت آن‌ها نیز کمتر است. لمینت‌هایی که ضخامت‌ کمتری دارند، برای مکان‌هایی که کم‌تردد مناسب هستند و برای مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیاد است مانند نمایشگاه‌ها از لمینت‌های با ضخامت بالا استفاده می‌شود.

قیمت انواع لمینت‌ها

در این بازار قیمت پارکت‌ لمینت ها متفاوت است که ارزان‌ترین آن لمینت آرتا ساخت ایران تحت لیسانس بلژیک است که با هزینه نصب، هر متر مربع 35 هزار تومان قیمت دارد، ضخامت این لمینت هشت میلیمتر است؛ گران‌ترین مربوط به باراباس آلمان است که قیمت آن بدون هزینه نصب، متری 150 هزار تومان است و ضخامت 10میلیمتری دارد، لمینت کرونوتکس آلمان نیز چند مدل دارد که با قیمت‌های متفاوتی در این بازار وجود دارد، با قیمت‌های هر متر مربع 48، 60، 80 و 93 هزار تومان که تفاوت اصلی آنها در ضخامت و مقاومت‌شان است.

قیمت نصب لمینت‌ها

 به گفته برخی از نصابان، هزینه نصب پارکت‌ لمینت ها بدون مواد اولیه متری دو هزار تومان است، حال اگر متراژ بالای 35 متر باشد، قیمت بر اساس هر متر محاسبه می‌شود اما اگر متراژ بین 20 تا 35 متر باشد هزینه 35 متر محاسبه می‌شود، این در حالی است که اگر متراژ زیر 20 متر باشد هزینه 20 متر محاسبه می‌شود، همچنین برای نصب لمینت‌ها به فوم نیاز است که فوم‌ها خود دو نوع دارند، قیمت نوع معمولی آنها، هر متر هزار تومان است و نوع سایلنت هر متر سه هزار تومان قیمت دارد.

 

پارکت لمینت...
ما را در سایت پارکت لمینت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فیماه parketlaminet123 بازدید : 139 تاريخ : شنبه 17 تير 1396 ساعت: 13:07